Coraz bardziej skomplikowane zagrożenia cybernetyczne wymagają od organizacji wprowadzenia nowoczesnych oraz elastycznych struktur obronnych. Tradycyjny model Security Operations Center (SOC) oparty na trzech liniach wsparcia, w którym każda linia pełni określone funkcje i zadania, jest przestarzały i nieefektywny.
Rozdzielanie zadań na różne linie, poprzez sztuczny podział na etapy, wydłuża czas obsługi incydentu. Dodatkowo, taka metoda może powodować problemy z komunikacją i koordynacją wewnętrzną, gdyż każdy zespół specjalizuje się w różnych obszarach i nie ma pełnego obrazu sytuacji.
Model jednoliniowy oferuje bardziej eksperckie i elastyczne podejście; wszyscy analitycy mają zbliżony poziom kompetencji, przechodzą ten sam program szkoleniowy i używają tych samych narzędzi. Praca na jednej linii wsparcia umożliwia szybsze i skuteczniejsze zarządzanie incydentami, ponieważ każdy członek zespołu jest w stanie samodzielnie przeprowadzać analizy i podejmować decyzje.
Zagrożenia bezpieczeństwa są rozwiązywane natychmiast po ich wykryciu, bez opóźnień wynikających z eskalacji przez kolejne linie SOC. Pomaga to znacznie skrócić czas reakcji i zminimalizować potencjalne szkody.
W modelu tradycyjnym czas i zasoby są marnowane na niepotrzebne kroki związane z eskalacją. Model jednoliniowy omija te kroki, umożliwiając analitykom bezpośrednie reagowanie na zagrożenia.
W modelu jednoliniowym wszyscy członkowie zespołu są zaangażowani w radzenie sobie z szerszym zakresem zagrożeń, co prowadzi do rozwoju umiejętności, lepszej wymiany wiedzy, oraz zmniejszonej rotacji.
W przeciwieństwie do modelu tradycyjnego, w którym dostępność wykwalifikowanego personelu może być ograniczona grafikiem, model jednoliniowy zapewnia organizacjom stały poziom gotowości do podejmowania skomplikowanych zadań.
SOC360 to zespół wysoko wykwalifikowanych ekspertów, którzy analizują problemy u źródła, wykorzystując przede wszystkim systemy EDR i NDR, jak i inne, przeznaczone do monitoringu, platformy cyberbezpieczeństwa. Nasza usługa, rozbudowana o Managed Detection and Response (MDR), opiera się na kompetencjach analityków, jednej linii wsparcia i szybkości reakcji na zdarzenia.
Dodatkowo uważamy, że zmienność i dynamika środowiska cyberprzestępczego sprawiają, iż nie istnieją standardowe odpowiedzi ani uniwersalne metody, które można z góry zaplanować, dlatego też nie korzystamy z playbooków.
Monitorowanie infrastruktury 24/7 w oparciu o systemy bezpieczeństwa proaktywnego (EDR, NDR) oraz analizę z SIEM
Szybką i efektywną analizę alertów i mitygowanie incydentów w czasie rzeczywistym
Monitorowanie systemów bezpieczeństwa tożsamości cyfrowej i poczty e-mail (Microsoft 365, Google Workspace)
Szczegółowe raporty o incydentach zgodne z wymaganiami NIS2
Informatykę śledczą i reakcję na incydenty bezpieczeństwa (DFIR)
Monitorowanie powierzchni ataku (ASM)
Threat hunting – aktywne wyszukiwanie śladów niebezpiecznej aktywności w organizacji
Detection Engineering – tworzenie reguł detekcji, których nie posiadają natywnie systemy bezpieczeństwa
Skanowanie i zarządzanie podatnościami (vulnerability management)
Phishingowe kampanie edukacyjne dla pracowników wraz z zarządzaniem
SOC Academy – szkolenia dla wewnętrznych zespołów SOC
Analizę i porównanie narzędzi bezpieczeństwa – wsparcie klienta w inwestycji w nowe technologie
Cybert Threat Intelligence – najnowsze informacje o zagrożeniach przesyłane w formie newslettera oraz wsparcie dla platform XCTI